۰ نفر
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱
به گفته یک کارشناس تغذیه ارزش غذایی شیر به عنوان اصلی ترین ماده غذایی گروه لبنیات آنقدر بالاست که از آن به عنوان غذای از گهواره تا گور یاد می شود.

علی اشرف رشیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، لبنیات را در فهرست گروه‌های اصلی غذایی قرار داد که نقش اساسی در سلامت انسان دارند و مصرف روزانه آ‌ها را توصیه کرد.

این کارشناس تغذیه لبنیات و بخصوص شیر را سرشار از پروتئین، چربی، قند، مواد معدنی، کلسیم، فسفر، ویتامین‌ها و آب دانست و گفت: در شیر هر شش نوع مواد غذایی یافت می‌شود و از این حیث می‌توان از شیر به عنوان غذای کامل یاد کرد.

وی اسید‌های آمینه موجود در شیر را برای رشد، نگهداری و تولید مثل سلول‌ها مفید ارزیابی کرد و گفت: از نظر علمی شیر در بین سایر غذاها بالاترین میزان کلسیم در دسترس را در اختیار دارد.

رشیدی افزود: شیر تمامی اسیدهای آمینه های مورد نیاز رشد را دارد و از این حیث مصرف آن در کودکان و نوجوانان و افرادی که در سنین رشد هستند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گفته رشیدی، حذف یا کاهش میزان مصرف شیر زمینه‌های اختلال رشد را در کودکان بوجود می‌آورد و در افراد بالغ نیز یکی از اصلی ترین پیامدهای آن بروز مشکلات استخوانی است.

وی افزود: شیر علاوه بر اینکه منبع خوب کلسیم بوده، منبع خوب ویتامین "B2" یا ریبوفلاوین نیز است.

وی گفت: از نظر علمی مصرف دو تا سه واحد فرآورده های لبنی در روز توصیه می‌شود که هر واحد شامل یک لیوان شیر یا یک لیوان ماست یا دو لیوان دوغ‌ یا معادل 45 گرم پنیر است.
کد خبر غذای از گهواره تا گور چیست

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =